دوره آموزشی ICDL Package روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 13 الی 17 از تاریخ 11/09/1403 شروع میشود.
مدت دوره 131 ساعت
اطلاعات دوره :
ICDL اختصار کلمات International Computer Driving License میباشد. (مهارتهای کاربردی کامپیوتر)
فراگیر در دوره ICDL Pack هفت مهارت زیر را آموزش میبیند که عبارتند از:
- IT
- Windows 10
- Word
- Internet
- Excel
- Access
- PowerPoint
در مبحث مبانی کامپیوتر دانشپذیر با مهارتهای پایه کامپیوتر آشنا می شود با سخت افزار، نرم افزار، ارتباط بین حافظه ها، انواع حافظه، انواع کامپیوتر شخصی، وسایل ورود اطلاعات و وسایل خروج اطلاعات، اطلاعات در مورد RAM،CPU ،Hard Disk انواع پورت آشنا میشود سپس در مورد شبکه ها مانند اینترنت، اکسترانت، سلامتی در هنگام کار با کامپیوتر، حفاظت از اطلاعات، شناخت ویروس ها آشنا خواهد شد و در انتهای مبحث It در مورد انواع نرم افزار و کاربرد کامپیوتر درزندگی روزمره آموزش میبیند.
در مبحث Windows ایجاد فایل، پوشه و میانبر، جستجو در سیستم عامل، ایجاد فایل فشرده و استخراج آن ، تغییرات در سیستم عامل، نصب فونت، ایجاد نام کاربری و password،Copy،Cut،Paste ، کار با نرم افزار Snippingtool را آموزش میبیند و به طور کلی ترفندهای کار با سیستم عامل و مهارت های بیشتر برای کار با سیستم عامل را اموزش میبیند.
در مبحث Word اصول کار با نرم افزار، تنظیمات صفحه، تنظیمات فونت،تنظیمات پاراگراف، ایجاد Style، رسم جدول و تغییرات آن، اضافه کردن شکل و عکس و تغییرات بر وی آن، ایجاد فهرست، ادغام پستی، چگونگی چاپ از صفحات و… را آموزش میبیند. به طور کلی پس از آموزش این مبحث توانایی تایپ مقاله، نامه اداری و کتاب را دارد.
در مبحث Internet آشنایی اولیه با اصطلاحات در اینترنت، جستجو در اینترنت، ذخیره کردن از اینترنت، Upload،Download، اشنایی با سرویسهای اینترنت، قرار دادن صفحه در Bookmark کار با ایمیل و دریافت و ارسال ایمیل را آموزش میبیند.
در مبحث Excel دانشپذیر در نرم افزار Excel با اصول اولیه کار با این نرم افزار کاربردی آشنا خواهد شد. رسم نمودار، فرمت شرطی، گزینه های Format cells، انتخاب در اکسل، میانبرهای صفحه کلید، چگونگی محاسبات در اکسل و انجام محاسبات، آشنایی با توابعی مانند Sum،Average ،Min،Max ،If ، توابع شمارشی مانند Count،CountA ،Countblank و Countif از آموزش های این نرم افزار میباشد. مدیریت Sheet ها، نمایش چند فایل در کنار هم و Freeze کردن ستون و ردیف در این دوره آموزش داده خواهد شد.
در مبحث Access معرفی بانک اطلاعاتی و آشنایی با مفاهیم نرم فزار Access، طراحی Table، معرفی Data Type وگزینههای Field Properties، تغییر فرمت جدول، فیلتر کردن رکوردهای جدول و ذخیره در قالب Query، طراحی Query و قرار دادن شرط برای رکوردهایQuery ، طراحی و ساخت Form، ایجاد گزارش و طراحی آن و ارتباط بین جداول از مواردی است که دانشپذیر در این نرم افزار آموزش میبیند
در مبحث PowerPoint اصول ساخت یک فایل ارائه مطلب، انیمیشن سازی، معرفی Transition، تغییرات بر روی اسلایدها، معرفی slide master، قرار دادن فایل Music و Movie در داخل اسلایدها، معرفی نمای نمایش و حرکت در بین اسلایدها با صفحه کلید و ماوس، اضافه کردن دکمه عملیاتی، اضافه کردن عکس، نمودار، جدول و SmartArt به داخل اسلایدها، ایجاد البوم عکس و چاپ از اسلایدها دراین دوره آموزش داده می شود.
کسب توانایی ها
- آشنایی اولیه با کامپیوتر
- آشنایی با سیستم عامل ویندوز به صورت کاربردی که بتوان نیازهای خود را برطرف کرد
- مهارت یافتن در تایپ و ویرایش انواع متنها ( نامه اداری -کتاب- مقالات – پایان نامه و … )
- مهارت یافتن در کار با دنیای اینترنت ( جستجو کردن مقالات – مدیریت ایمیل – دانلود کردن انواع فایل ها – خرید اینترنتی و …)
- مهارت در کار با نرم افزار بسیار کاربردی Excel چگونگی کار با این نرم افزار و آشنایی با توابع و انجام محاسبات از طریق Excel، رسم نمودار ،آشنایی با Conditional Formatting، روش چاپ Sheet ها
- آشنایی با بانکهای اطلاعاتی،ساختن یک بانک اطلاعاتی و چگونگی مدیریت آن، ساختن Form و گزارش
- مهارت در ساختن یک فایل ارائه مطلب، قرار دادن انیمیشن و Transition برای یک فایل ارائه مطلب، ایجادآلبوم عکس، چگونگی چاپ از اسلایدهای ساخته شده، اضافه کردن Smart Art ،Chart و Table به داخل اسلایدها
- مهارت یافتن در کار با دنیای اینترنت ( جستجو کردن مقالات – مدیریت ایمیل – دانلود کردن انواع فایل ها – خرید اینترنتی و …)
بازار کار
- در این دوره طبق سرفصل مطالب به صورت عملی و تماما مهارت محور آموزش داده می شود تا دانشپذیر پس از پایان دوره بتواند در یکی از بازارهای کار زیر فعالیت کند:
- امور اداری (کارمند فروش، بازرگانی، کار در مدرسه، کار در کتابخانه و…)
- منشی و رییس دفتر
- تایپیست و ویراستار متنها
- امروزه نرم افزار Excel در محیط های اداری یکی از کاربردی ترین نرم افزارها می¬باشد و تسلط شخص در اکسل باعث می¬شود کار مناسب پیدا شود.
- تمامی مشاغلی که برای فعالیت در آن شغل نیاز به¬کار با نرم افزارهای پایه و ایجاد بانکهای اطلاعاتی و ارائه مطلب دارد.
- کار در بخشهایی مانند روابط عمومی، برای ایجاد فایلهای ارائه مطلب
- فعالیت در بخش حسابداری و کار با نرم افزار Excel
- فعالیت در بخش آمار و کارگزینی و استفاده از نرم اکسس به عنوان یک نرم¬افزار بانک اطلاعاتی
- فعالیت در بخش مدیریت پروژه و استفاده از اکسس و اکسل در این بخش