مجتمع فنی تهران نمایندگی البرز

نمایندگی آزادگان - 02634127
نمایندگی فردیس - 02636526055
info@mftalborz.ir
مجتمع فنی تهران نمایندگی البرز، آموزشگاه تخصصی کاربردی کرج البرز فردیس

مشاغل حوزه امنیت و سایبری

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

مشاغل حوزه امنیت و سایبری

مشاغل حوزه امنیت و سایبری زیاد می باشند. در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. امنیت سایبری انواع متفاوتی دارد. برخی از ابزار ها و تکنیک ها برای مقابله با تهدیدات سایبری وجود دارد. در ادامه با مجموعه آموزشی آشنا می شوید که می توانید آموزش ها و مدرک های لازم را دریافت کنید.

مشاغل حوزه امنیت و سایبری

امنیت سایبری چیست؟

هنگامی که تهدیدات سایبری صورت می گیرد، یک سری کار ها رو برای محافظت از حریم شخصی انجام می دهند که به آن امنیت سایبری می گویند. برای جواب دادن و مقابله کردن با این تهدیدات می توان از تعدادی فناوری به کار برد. چند تا از این فناوری ها شامل رمزنگاری اطلاعات، فایروال، تشخیص نفوذ و پاسخ، مدیریت هویت و دسترسی می باشد. امنیت سایبری از اهمیت بالایی برخوردار است. امنیت سایبری به علت محافظت از اطلاعات حساس، حریم خصوصی و اعتماد را حفظ می کنند. امنیت سایبری انواع متفاوتی دارد. انواع آن شامل شبکه، سیستم، فیزیکی و … می باشد.

شغل های حوزه امنیت و سایبری کدام اند؟

در این حوزه شغل های زیادی وجود دارند. که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

  • تستر نفوذ:

با کمک این شغل می توان آسیب ها را کشف کرد. کار ها را به تنهایی نمی توان انجام داد و باید یک تیم برای انجام این کار جمع شوند. روی سیستم ها متفاوت تست های امنیتی را انجام می دهند.

  • حسابرس امنیتی:

افرادی که پشت کار و تلاش بسیار دارند می توانند در این شغل مشغول به کار شوند. فرد شاغل در این شغل چند مسئولیت دارد. یکی از آن ها مسئولیت کنترل می باشد. مسئولیت دیگر این است که مقدار امنیت سیستم های آن سازمان را اندازه گیری می کند. سپس آن ها را ثبت می کند و از آن ها محافظت می کند.

حسابرس امنیتی

  • معمار امنیت:

کار آن ها مربوط به طراحی بنیادی معماری سیستم های سازمانی می باشد. معماری ها از یک مشخصات فنی برخوردار می باشند. وظیفه دارند امنیت آن را تضمین کنند.

  • مهندس امنیت:

این اشخاص هنگامی که شبکه دچار مشکل می شود، عیب یابی می کنند. همچنین، راهکار هایی که امنیتی هستند را اجرا می کنند و برای بهبود در پیش می گیرند.

  • تحلیلگر امنیت:

این اشخاص با قابلیت هایی که دارند مشکلات سیستم های امنیتی را حل می کنند. و راهکار هایی برای داشتن سیستم بهتر می دهند.

  • مدیر ارشد امنیت اطلاعات:

در این بخش یکی از بهترین شغل ها محسوب می شود و سعی در کاهش تهدیدات دارد.

دیگر شغل ها از مشاغل حوزه امنیت و سایبری مدیر امنیت، مهندس نرم افزار امنیت و… می باشد. آموزشگاه مجتمع فنی تهران شعبه کرج یکی از آموزشگاه هایی هست که بعد از چایان دورع برای برخی دوره ها مدرک بین المللی اعطا می کند.

جمع بندی

در این مطلب، مشاغل حوزه امنیت و سایبری را بررسی کردیم. در این حوزه شغل های زیادی وجود دارند. مجتمع فنی تهران یکی از بهترین اموزشگاه ها برای یادگیری فتوشاپ، مشاغل حوزه امنیت و سایبری و موارد دیگر می باشد. همچنین، شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

یک دیدگاه بگذارید