شروع قطعی دوره آموزشی طراحی رابط و تجربه کاربری (UI/UX)
UI/UX Design
روزو ساعت برگزاری دوره : یکشنبه و سه شنبه ساعت 13 الی 17
تاریخ شروع: 14/02/1404
مدرس : مهندس مهدی ساسانی
اطلاعات دوره :
در این دوره، ابتدا مفاهیم تجربه کاربری مانند پرسونا، تحقیق کاربری، دسترسیپذیری، معماری اطلاعات، کاربردپذیری و ارزیابی توضیح داده میشود. پس از آن مباحث ui مطرح میشود. صرفا یادگیری نرمافزار فیگما، ما را تبدیل به طراح UI نمیکند
پیش نیاز دوره :
آشنایی با کامپیوتر و اینترنت(الزامی)
سرفصل دوره :
مقدمات و مفاهیم رابط و تجربه کاربری
——- آشنایی با دوره و اصطلاحات آن
——- تاریخچه و تعاریف رابط کاربری و تجربه کاربری
——- اهمیت و مزایای رابط کاربری و تجربه کاربری
——- پرسونا – Persona
——- تحقیق کاربری یا User research
——- کاربرد پذیری – Usability
——- دسترسی پذیری – Accessibility
——- معماری اطلاعات – IA
——- ارزیابی و تست در تجربه کاربری – UX Evaluation
——- نویسندگی تجربه کاربری – UX Writing
——- قوانین تجربه کاربری – UX Laws
——- قواعد گشتالت و کاربرد آن در UI/UX
اصول و مقدمات طراحی رابط کاربری
——- مفاهیم اولیه طراحی، نسبت طلایی، طراحی اتمی، تفکر طراحی
——- آموزش نرم افزار فیگما و فیگجم
——- آموزش طراحی Userflow
——- طراحی اسکچ – Sketch
——- طراحی وایرفریم – Wireframe
——- طراحی پروتوتایپ – Prototype
——- روانشناسی رنگ، روشها و ابزارهای انتخاب رنگ در UI
——- فواصل و سایه ها در طراحی رابط کاربری
——- تایپوگرافی در UI
——- آیکن ها در طراحی رابط کاربری – آیکونوگرافی
——- طراحی واکنشگرا و گریدسیستم
——- آموزش کامپوننت، واریانت و autolayout در فیگما
——- پلاگین ها، کامیونیتی و فعالیت تیمی در فیگما
——- آموزش پروتوتایپ اپلیکیشن موبایل در فیگما
——- ساخت اینترکتیو کامپوننت در فیگما
——- دیزاین سیستم و uikit
——- آشنایی با متریال دیزاین
موضوعات تکمیلی و اجرای پروژه
——- انجام پروژه دوره – وبسایت یا اپلیکیشن
——- دیزاین هنداف و تعامل با تیم برنامهنویسی
——- طراحی پست و استوری اینستاگرام با فیگما
——- معرفی وبسایت، ابزار، پلاگین و آموزش
——- معرفی دریبل و ابزارهای مرتبط برای انتشار نمونهکار و کسب پروژه
——- بررسی فضای کسب و کار، مذاکره با کارفرما و بهبود رزومه تجربه کاربری
کسب توانایی ها
در این دوره دانشجو ابتدا با مفاهیم تجربه کاربری آشنا شده و سپس اصول طراحی رابط کاربری و نرم افزار فیگما را می آموزد
یادگیری مفاهیم تجربه کاربری اعم از پرسونا؛ تحقیق، تست های کاربردپذیری، معماری اطلاعات و دسترسیپذیری
یادگیری کامل نرم افزار فیگما
طراحی در مقیاس های low fidelity و high fidelity
یادگیری اصول طراحی رابط کاربری مانند تایپوگرافی، فاصلهگذاری، گرید سیستم، رنگها و آیکنها، سلسلهمراتب بصری
اجرای پروژه وب سایت – وایرفریم و پروتوتایپ
یادگیری ساخت interaction در فیگما
مباحث دیزاین هنداف و تحویل پروژه به کارفرما
بازار کار
وب سایت ها، اپلیکیشن های موبایل، داشبورد ها و هر نرم افزاری اعم از اینکه تحت وب باشد یا خیر، نیازمند به فرآیند طراحی رابط و تجربه کاربری می باشد. این روند هم می تواند به صورت کارمندی و تمام وقت باشد و هم به صورت دورکاری و پروژه ای. خوشبختانه طراحان زیادی از ایران موفق شده اند در پروژه های بین المللی نیز فعالیت کرده و از داخل ایران و از راه دور، طراحی های ارزشمندی را ارائه کنند. این مقوله موجب کسب درآمد دلاری و فعالیت بین المللی شده و مزیت بزرگی به حساب می آید. یک مزیت دیگر دانش ui/ux پروژه محوری و اهمیت نمونه کار می باشد. بنابراین اگر بتوانیم به خوبی آن را فرا بگیریم و چند نمونه کار قدرتمند طراحی کنیم، برای ورود به این کسب و کار و کسب درآمد های عالی شرایط مناسبی خواهیم داشت.