مجتمع فنی تهران نمایندگی البرز

نمایندگی آزادگان - 02634127
نمایندگی فردیس - 02636526055
info@mftalborz.ir
مجتمع فنی تهران نمایندگی البرز، آموزشگاه تخصصی کاربردی کرج البرز فردیس

موقعیت های شغلی رشته برق در کرج

۱۳ آذر ۱۴۰۲
دوره مهندسی تست در کرج

مقدمه

مهندسی برق یک رشته رو به پیشرفت می باشد که مهندسین از سیستم های الکتریکی برای رفع مشکلات و ایجاد فناوری های جدید استفاده می نمایند. از این رو مشاغل مختلف می توانند برای دستیابی به اهداف خود، از مفاهیمelectrical engineering بهره ببرند. در این مطلب قصد داریم شما را با موقعیت های شغلی رشته برق در کرج آشنا نماییم. همچنین به بررسی دوره های آموزشی برق مجتمع فنی کرج آزادگان بپردازیم.

موقعیت های شغلی رشته برق در کرج

خوشبختانه فرصت های شغلی برای آن دسته از افرادی که مهندسی برق را انتخاب نموده اند زیاد است. اگر شما هم به رشته مهندسی برق علاقه دارید، می توانید علاوه بر تحصیل در این رشته، بر روی مهارت های خود کار کنید. همجنین گذراندن دوره های آموزشی متناسب با رشته برق می تواند مسیر شغلی رضایت بخشی را برایتان رقم بزند. اگر گرایش مورد علاقه خود را انتخاب کرده اید، اکنون وقت آن است که با انتخاب دوره آموزشی مناسب، آینده شغلی خود را تضمین نمایید.

موقعیت های شغلی رشته برق در کرج

دوره های آموزشی رشته برق

اگر شما هم دانشجو و یا فارغ اتحصیل رشته برق می باشید و به قصد دارید مهارت های مورد نیاز برای ورود به بازار کار را افزایش دهید، می بایست در دوره های آموزشی برق شرکت نمایید. برای آن که از مهارت های خود بهترین درآمد را به دست آورید، ما به شما پیشنهاد می کنیم به سایت مجمتع فنی کرج آزادگان مراجعه کنید. از دوره آموزشی مرتبط با رشته برق که در ساختمان آزادگان برگزار می گردد، می توانیم دوره برق صنعتی، PLC Logo، دوره آموزشی EPLAN و Autocad Electrical را نام ببریم.

انتخاب رشته مهندسی برق

اگر شما هم رشته مهندسی برق را انتخاب نموده اید پس حتما می دانید که دارای مزیت های شخصی و اجتماعی فراوانی می باشد. همچنین با کسب مهارت کافی در این حرفه، می توانید در ساخت زیر ساخت های اولیه برق نقش موثری ایفا نمایید. شاید برایتان جالب باشد که فناوری های نوآورانه ای که این مهندسین ایجاد می کنند بر کیفیت زندگی مردم تاثیر مستقیمی داشته است. در نهایت مهندس برق شغل رضایت بخشی برای افراد بوده است و از میزان درآمد مناسبی برخوردار می باشد. همچنین گذراندن دوره Autocad Electrical به دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته برق که علاقه مند به طراحی نقشه ها و تابلو های برق می باشند توصیه می گردد.

مشاغل مختلف مهندسی برق

اگر شما هم آگاهی و مهارت مورد نیاز را در این رشته کسب کرده اید، می توانید موقعیت شغلی مناسبی را جست و جو نمایید. همچنین می توانید با گذراندن دوره آموزشی در مجتمع فنی کرج آزادگان، تواناهای خود را افزایش داده و وارد بازار کار شوید. در ادامه قصد داریم برخی از موقعیت های شغلی رشته برق در کرج را برایتان شرح دهیم.

  • تکنسین برق یکی از پرطرفدار ترین موقعیت های شغلی رشته برق در کرج

تکنسین های برق، ساخت ماشین آلات و تجهیزاتی که برای کار کردن به برق نیاز دارند را برعهده دارند. این افراد تمامی امور مربوط به سیم کشی و تعمیرات آن را انجام می دهند. همچنین به ساخت قطعات این محصولات و مونتاژ ماشین ها مشغول اند. به طور کلی می توانند با بررسی خروجی برق، مشکلات قظعات الکترونیکی را برطرف نمایند. در نهایت نحوه نگهداری این تجهیزات و رسیدگی به آن ها را مشخص می کنند.

دوره تکنسین برق

  • برق کار

این افراد به نصب و تعمیر سیستم های الکتریکی یکپارچه در خانه یا دفاتر می پردازند. آن ها به بررسی و تعیین محل اجزای الکتریکی همچون سیم، قطع کننده مدار و ترانسفورماتور مشغول اند. همچنین می توانند علل قطع برق را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام نمایند. در نهایت اگر قطعات نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشند، آن را درست می کنند تا برق رسانی به خوبی انجام شود.

دوره برق کاری در کرج

  • مهندسی کنترل

در میان تمامی شغل هایی که برای مهندسان برق وجود دارد، مهندسی کنترل به این صورت است که به بررسی و کنترل کار مهندسین کارخانه های تولید برق می پردازد. با انجام این کار، فرآیند های مربوط به تولید برق و انرژی با کیفیت بهتری انجام می گیرد. از وظایف دیگر این مهندسان می توانیم به تعیین استاندارد های عملیاتی اشاره کنیم. اگر شما هم علاقه مند به یادگیری ایجاد نقشه های سیستم کنترل می باشید، ما به شما پیشنهاد می کنیم در دوره آموزشی نرم افزار EPLAN مجتمع فنی کرج آزادگان شرکت نمایید.

دوره مهندس برق و کنترل کرج

  • مهندسی تست

در این شغل، فرآیند های گوناگونی که مربوط به عیب یابی محصول و بررسی عملکرد آن است توسط مهندسین برق انجام می گیرد. این افراد با ایجاد آزمایشات، از الزامات ایمنی محصولات اطمینان حاصل می کنند. همچنین برای اندازه گیری دقیق بازخورد تجربی، محیط مناسبی را به وجود می آورند. مهندسین تست یا آزمایش، با بررسی نتیجه آزمایشات فرآیند مناسبی را انتخاب می نمایند. به این ترتیب می توانند از این آزمایشات برای توسعه محصول، ماندگاری نمونه ها و تایید کیفیت محصولات استفاده کنند.

دوره مهندسی تست در کرج

  • مدیر پروژه برق

وظایف مدیران پروژه، نظارت بر برنامه ریزی در پروژه های ساختمانی است. همچنین اجرای سیستم الکتریکی برای پروژه ها از دیگر وظایف آنان می باشد. از جمله کار هایی که مدیر پروژه برق انجام می دهد، این است که نیازمندی های پروژه را شناسایی می نماید و به بررسی محدودیت های بودجه می پردازد. در نهایت این مهندسین بر کارگران نظارت خواهند داشت. همچنین با سایر مسئولان همکاری کرده تا اهداف پروژه پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

  • طراح برق

طراح برق با بهره گیری از دانش خود در زمینه مهندسی برق، طرح بندی مدارات را انجام می دهد. این طرح بندی مدار می تواند به خوبی انرژی الکتریکی مورد نیاز را توزیع نماید. در نهایت این افراد می توانند طرح ها و مدارات بسیار کارآمد و ایمنی را برای سیستم الکتریکی طراحی کنند. تمامی این کار ها با هدف مدیریت ولتاژ مناسب در یک سیستم اتفاق خواهد افتاد. به طور کلی طراحان برق به بررسی فضای یک ساختمان یا محصول می پردازند و سپس سیستم های مداربسته را به صورت ایمن و متناسب با آن محیط طراحی می کنند. شما نیز می توانید برای گذراندن دوره برق صنعتی (تئوری و آزمایشگاه) به سایت مجتمع فنی کرج آزادگان مراجعه کنید. در این دوره آموزشی شما با اصول طراحی مدارات، انواع موتور ها و ترانس ها آشنا خواهید شد.

  • مهندسی برق

طراحی انواع دستگاه الکتریکی توسط مهندسین برق انجام می شود. سپس این سیستم ها آزمایش و پیاده سازی می شوند تا در صورت بروز مشکل، مهندسین به رفع آن بپردازند. این افراد نه تنها می توانند دستگاه های الکتریکی پرکاربرد را آزمایش و طراحی کنند، بلکه می توانند سیستم های قدرت گسترده را پیاده سازی نمایند. همچنین این افراد برای تامین برق مورد نیاز دستگاه های تکنولوژیکی از توانایی و دانش خود در مدارات و جریانات الکتریکی استفاده می کنند. برای تولید دستگاه های برقی، انجام کار های اولیه بر عهده مهندسین برق است که نظارات بر ساخت نمونه های اولیه دارند. سپس با انجام آزمایش های گوناگون بر روی محصول، گزارش نهایی از پروژه را آماده سازی می کنند. در نهایت توصیه های مورد نیاز برای ساخت محصول را به مشتریان ارائه می دهند. به طور کلی استخدام مهندس برق یکی از پرتقاضا ترین مشاغل می باشد.

بهترین گرایش های رشته برق

از بهترین گرایش های موجود در رشته برق می توانیم به مهندسی برق قدرت، الکترونیک و مهندسی پردازش سیگنال اشاره نماییم. همچنین اگر به دنبال موقعیت های شغلی رشته برق در کرج هستید، می توانید دانش لازم در زمینه مهندسی برق قدرت کسب نمایید. در حقیقت این گرایش آینده شغلی و درآمد خوبی در ایران خواهد داشت. با این حساب در این بخش قصد داریم اطلاعات مربوط به مهندسی برق قدرت را در اختیارتان قرار دهیم.

گرایش مهندسی برق قدرت

اگر بخواهیم در یک نگاه به بررسی مهندسی برق قدرت بپردازیم، می توانیم بگوییم که شامل تولید، انتقال، توزیع و بهره وری از نیروی الکتریکی است. همچنین شامل تجهیزات الکتریکی مرتبط با سیستم مورد نظر همچون ترانسفورماتور و ژنراتور می باشد. پس از آن جایی که زندگی روزمره و تمامی تکنولوژی ها ارتباط تنگاتنگی با برق و الکترونیک دارند، دانش این مهندسین در هر زمینه ای مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان از این دانش در فناوری های گوناگون، هواپیما، هوافضا و قطار های برقی استفاده نمود. این افراد با اتکا بر روی مبانی نظری، از دانش خود به خوبی بهره می برند. همچنین اگر موقعیت های شغلی در کرج را بررسی کرده باشید، متوجه بازار کار بی نظیر و آینده روشن این مهارت شده اید.

مهارت‌های لازم مهندس برق

برای تبدیل شدن به یک مهندس برق موفق، می بایست درک خوبی از ریاضیات داشته باشید. همچنین این کار مستلزم داشتن مهارت و قدرت کافی در طراحی و تحلیل مدارات، آشنایی با نرم افزار های تخصصی و میکروکنترلر می باشد. لازم به ذکر است که دوره آموزشی 30 ساعته نرم افزار PLC Logo که در مجتمع فنی کرج آزادگان برگزار می گردد مختص این افراد است. در این بخش قصد داریم مهارت هایی که مهندسین برق به آن نیاز دارند را بررسی نماییم.

  • قدرت تفکر تحلیلی: مهندسین برق برای بهبود سیستم های موجود می بایست به طور مستمر نیاز های مشتری را شناسایی و بررسی کنند. همچنین فهم دقیق نیاز های مشتری، رفع مشکلات طراحی مدارات و ایجاد روش های بهینه سازی، نیازمند تفکر تحلیلی بالایی می باشد.
  • افزایش مهارت ارتباطی: این مهندسین به صورت گروهی کار می کنند و همین مسئله مستلزم داشتن مهارت ارتباطی مناسب می باشد. همچنین گاهی نیاز به اشتراک گذاری ایده ها و نظرات به صورت حضوری و یا از راه دور با ذی نغعان پروژه است.
  • نوآوری و ذهن خلاق: یک مهندس برق برای ساخت و افزایش کیفیت محصول باید ذهنی خلاق و نوآورانه داشته باشد. به این ترتیب می تواند به بررسی و رفع مشکلات پروژه بپردازد.
  • دانش ریاضیات: این مهندسین برای حل مسائل به وجود آمده، نیازمند دانش قوی در زمینه ریاضیات می باشند. همچنین توانایی برطرف کردن معادلات پیچیده و ایرادات موجود در سیستم بر عهده آنان است.
  • سازماندهی پروژه: از آن جایی که اغلب اوقات این افراد به صورت همزمان بر روی پروژه های گوناگون کار می کنند، باید قدرت سازماندهی امور مختلف را داشته باشند. یک مهندس برق موفق باید قدرت برنامه ریزی و اولویت بندی امور ضروری را در زمان مقرر داشته باشد.

وظایف مهندس برق

مهندسین برق انجام طیف گسترده ای از پروژه ها در مقیاس کوچک تا بزرگ را بر عهده دارند. این افراد می توانند ساخت دستگاه های خانگی و حتی سیم کشی های ساختمان را بر عهده داشته باشند. همچنین طراحی و نظارت بر پروژه های گوناگون را انجام می دهند. این مهندسین می توانند فعالیت لازم را در پردازش سیگنال و میکروالکترونیک داشته باشند. از جمله وظایف مهندسین برق طراحی و پیاده سازی سیستم های الکتریکی، تشخیص و بررسی نیاز های مشتری، تجزیه و تحلیل داده ها، بررسی میزان پیشرفت پروژه، تهیه تجهیزات و بودجه مورد نیاز می باشد.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب گفته شد مهندسین برق با درک صحیح از نیاز های مشتری، سیستم های برقی را مطابق با استاندارد های ایمنی ایجاد می نمایند. از وظایف این مهندسین می توانیم به طراحی و ایجاد سیستم های نوآورانه، بررسی عملکرد سیستم و رفع نیاز های آن اشاره نماییم. به طور کلی رشته برق گرایش های گوناگونی همچون مدیریت تست و مهندسی برق قدرت را دارا می باشد. اگر شما هم علاقه مند به گذراندن دوره های مرتبط با رشته برق هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم به سایت مجتمع فنی آزادگان کرج مراجعه نمایید. در نهایت لازم است بدانید موقعیت شغلی رشته برق در کرج فراوان بوده و از میزان درآمد خوبی برخوردار می باشد.

یک دیدگاه بگذارید