مجتمع فنی تهران نمایندگی البرز

نمایندگی آزادگان - 02634127
نمایندگی فردیس - 02636526055
info@mftalborz.ir
مجتمع فنی تهران نمایندگی البرز، آموزشگاه تخصصی کاربردی کرج البرز فردیس

مسابقات ملی مهارت

۲۰ آبان ۱۴۰۲

همانطور که می دانید، کشور ایران از جمعیت جوان و پویایی تشکیل شده است. سطح فرهنگی جامعه به سمتی سوق پیدا کرده است که بسیاری از افراد تنها راه ورود به بازار کار را از طریق رفتن به دانشگاه و داشتن تحصیلات تکمیلی می‌ دانند. درست است که افزایش سطح تحصیلی و سواد آکادمیک جامعه از دید جامعه‌ شناختی تحسین‌ برانگیز است،اما یکی دیگر از راه‌ هایی  که افراد می‌توانند استعداد ها و مهارت ‌های خود را کشف نمایند و باعث تغییر مسیر زندگی خود شوند.،شناخت آنها از طریق سیستم آموزشی، سازمان‌ های کشف مهارت و استعداد، دانشگاه‌ ها و…. هستند که کمک می کنند افراد نخبه و ماهر شناسایی و در صورت لزوم روی آنان سرمایه گذاری گردد تا بتوانند برای کشور مفید واقع شوند.
در ایران سال ‌هاست از طریق برگزاری المپیاد و مسابقه مهارت، استعداد افراد جوان کمتر از 21 سال شناسایی و برای ارتقا و سرمایه‌گذاری بیشتر به سازمان‌ها و مراکز مربوطه معرفی می گردند. در این خصوص مسابقات ملی و بین المللی مهارت،  المپیاد مهارت و شرایط مسابقات ملی و بین المللی مهارت  نقش بسیار مهمی دارند.

مسابقات ملی و بین المللی مهارت از سال 1379 مجدد شروع به کار کرد.در واقع مسابقات ملی و بین ‌المللی مهارت با هدف شناسایی و سازماندهی مهارت افراد جوان و پویای زیر 21 است. این مسابقه که مانند المپیاد می‌ باشد، در سه سطح استانی، شهرستانی و کشوری در رشته‌ های مختلف برگزار می‌گردد
 نتایج اثربخش این مسابقات در بین جوانان باعث افزایش رشته های مسابقات مورد نیاز جامعه شد. این مسابقه در چندین بخش برگزار می گردد، شامل سطح شهرستانی، استانی و ملی است. برگزاری این مسابقات، فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین شاغلین و بنگاه های اقتصادی فراهم می آورد.انتخاب رشته‌ های این مسابقات مهارتی بر اساس نیازهای روز ایران و دنیا است. به همین دلیل هرساله، برنامه ‌ریزی جامعی با همراهی بسیاری از سازمان ‌ها انجام می پذیرد، تا بتواند در راستای شناسایی استعدادها، توانمندی ‌ها، مهارت ‌های جوانان ایرانی باشد.
فضای رقابتی سالمی که در بین جوانان برای به نمایش در آوردن سطح مهارت‌ های خود ایجاد می گردد، باعث افزایش انگیزه آنان می شود. در واقع این اولین گام در ایجاد تیم ملی مهارت است. همچنین این داوطلبان می توانند با شرکت در آزمون های فنی و حرفه ای کارت مهارت فنی و حرفه ای را دریافت نمایند.

نحوه برگزاری سطح شهرستان و استانی مسابقات مهارت، بنا به اطلاع ‌رسانی‌ های انجام شده صرفاً از طریق سایت مسابقات ملی و بین المللی مهارت و یا سازمان فنی و حرفه‌ای است.
برگزاری هر دوره بر مبنای دستورالعمل مشخص و زمان بندی شده است. این زمان بندی هر ساله قبل از شروع مسابقات از طریق ستاد اجرایی مسابقه ملی و بین المللی مهارت به تمامی سازمان های فنی حرفه ای، ارگان های همکار و ذینفع در سراسر کشور ابلاغ می گردد.

زمان برگزاری آزمون‌های مسابقات ملی و بین‌ المللی در سطوح مختلف به شرح زیر است. زمانی که افراد در هر گروه ( استانی ، شهرستانی) موفق به کسب رتبه قابل قبول شوند، می توانند برای دوره ملی ثبت نام انجام دهند.

این مسابقات امسال نیز برگزار شد و یک تیم با استعداد و قوی از مجتمع فنی تهران نمایندگی البرز در این مسابقات شرکت داشتند، این تیم که ماه‌ها با برنامه ریزی درست و هدفمند و با استفاده از تیم آموزشی مجتمع فنی تهران نمایندگی استان البرز همراهی شده و آموزش های لازم به آنها داده می‌شد با آمادگی کامل در مسابقات ملی مهارت شرکت نمودند و افتخارآفرین شدند.در ایران سال ‌هاست از طریق برگزاری المپیاد و مسابقه مهارت، استعداد افراد جوان کمتر از 21 سال شناسایی و برای ارتقا و سرمایه‌گذاری بیشتر به سازمان‌ها و مراکز مربوطه معرفی می گردند. در این خصوص مسابقات ملی و بین المللی مهارت،  المپیاد مهارت و شرایط مسابقات ملی و بین المللی مهارت  نقش بسیار مهمی دارند.

دوره بیست و یکم مسابقات ملی مهارت در شش رشته در گرگان به پایان رسید به تیم مجتمع فنی تهران نمایندگی البرز تبریک عرض می نماییم و امیدواریم به مسابقات جهانی فرانسه راه پیدا کنن همچنین از همه اساتید و همکاران و دوستانی که در این مسیر زحمت کشیدند و همراهی کردند کمال تشکر و قدردانی را داریم🌹
ضمنا از مسئولین و کارکنان اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز خصوصا مدیر کل محترم آقای غفاری و مسئول مسابقات سرکار خانم بازیاری تشکر و قدردانی می نماییم.
اعضای تیم مجتمع فنی تهران نمایندگی البرز
۱-خانم نیوشا نذری دوست در رشته راهکارهای نرم افزاری برای تجارت مدال برنز

۲-آقای آرمین آصفی در رشته توسعه نرم افزارهای موبایلی مدال برنز

۳- آقای سامان شیرعلی پور در رشته فناوری وب دیپلم افتخار

۴-خانم مبینا شعبانی رشته فناوری گرافیک دیپلم افتخار

۵- آقای به دین طالبی رشته پردازش ابری 

6-آقای علیرضا کیا مدال نقره امنیت شبکه 

این راه ادامه دارد….

یک دیدگاه بگذارید