دوره: مدیریت هتلداری

معرفی :

از آنجایی که محور تمرکز و توسعه صنعت تشریفات و گردشگری بر کاربرد استراتژیک در بخش خدمات و آموزش نیروی انسانی است، در این راستا دپارتمان تشریفات و گردشگری مجتمع فنی تهران با توجه به رسالتی که در جهت ارتقا و آموزش و استاندارد سازی نیروهای انسانی و توسعه صنعت هتلداری بر عهده دارد آموزش های پایه ای و علمی دوره هتلداری را بر اساس آخرین استانداردهای روز انجام داده و با برقراری دوره کارآموزی ویژه در هتل اطلاعات عملی داوطلبان عزیز را نیز تکمیل می نماید. مدارک : داوطلبان عزیز پس از پایان دوره مدرک مجتمع فنی تهران که یک مدرک دوزبانه و جز برترین مدارک آموزشی کشور است را دریافت می نمایند.

مخاطبین : علاقه مندان به دوره های تخصصی کافی شاپ

سرفصل :‌

  • آشنایی بر پیشیه هتلداری و چگونگی پیدایش صنعت هتلداری در ایران و جهان
  • آشنایی با صنعت هتلداری
  • تعریف هتل و انواع هتل ها
  • روابط عملیاتی هتل ها
  • چارت سازمانی هتل ها
  • نوع کاربری هتل ها
  • تشریح سازمان هتل و اهمیت ارتباط سازمانی بخش های هتل
  • شرح وظایف روابط عملیاتی مدیر هتل ها و رستوران ها با واحدهای مختلف آن
  • مدیریت هتل و هتلداری و اصول حرفه ای مدیریت
  • مدیریت خدماتی، اقامتی ( فرانت آفیس، پذیرش، رزرواسیون، اطلاعات، OTA، تورها و سایر واحدهای گردشگری و توریستی
  • شناخت مشخصات پرسنل واحد خدماتی
  • اهمیت و اصول سرویس دهی مناسب در هتل و ارتباط آن با موفقیت شغل
  • معرفی تاکتیک های چگونگی ارائه سرویس دور از انتظار
  • پذیرایی و تشریفات
  • شناخت روابط عملیاتی با سایر مدیران
  • آشنایی با واحد خانه داری، شرح وظایف کارکنان خانه داری، چارت سازمانی واحد خانه داری، چک لیست های کاربردی، اصطلاحات رایج در خانه داری و کاربرد آنها، نظافت و نحوه ارائه خدمات و سرویس دهی
  • اهمیت پاکیزگی و آراستگی در هتل ونقش خانه داری در ارتباط با آن
  • ارتباط خانه داری با بخش های دیگر هتل
  • شناخت مشخصات پرسنل خانه داری
  • آشنایی با واحد لاندری و روابط عمومی واحد لاندری، روش های شست و شو و ارائه خدمات، انواع شست و شو، لکه گیری، شوینده ها و دستگاه های کاربردی واحد لاندری
  • شناخت مشخصات پرسنل واحد لاندری
  • زبان تخصصی هتلداری و نحوه استفاده و کاربرد آنها
  • شناخت بهداشت و ایمنی در هتل
  • اهمیت ایمنی و نقش مهمان و مسئولیت هتل در برابر آن ها
  • بهداشت فردی کارکنان و اهمیت آن در سرویس دهی
  • کنترل هزینه (تشریحی) و کاربرد تخصصی آن
  • آشنایی با مدیریت کنترل هزینه
  • آموزش حسابداری
  • آموزش بودجه و بودجه بندی در رستوران ها و هتل ها
  • مدیریت ضیافت ها
  • اهمیت و نقش غذا و نوشیدنی ها در مدیریت هتلداری
  • مدیریت غذا و نوشیدنی (شرایط احراز، شرح وظایف، انواع چیدمان، انواع سرویس، انواع منو، روش های ارائه خدمات
  • آشنایی با منو و چگونگی طراحی آن
  • تشریح سازمان غذا و نوشیدنی هتل و اهمیت نقش آن در مجموعه هتل و زیر مجموعه های این واحد

مدت :‌ ۴۰ ساعت

پیش نیاز: ندارد

ارتباط با دپارتمان