دوره نرم افزار Cinema 4D
معرفی :
دوره نرمافزار Cinema 4D به شما این امکان را میدهد که با درک عمیق از روند کاری این نرمافزار، پروژههای سهبعدی را از ابتدا تا انتها بسازید. در این دوره، با محیط سهبعدی Cinema 4D آشنا میشوید و مهارتهای لازم برای حرکت و کار با رابط کاربری آن را یاد میگیرید. همچنین، با Content Browser و تنظیمات اولیه پروژه و رندر آشنا خواهید شد.
سرفصلهای این دوره شامل مدلسازی با استفاده از اشکال اولیه و ابزارهای Polygon، مانند Extrude و Inset است. همچنین با تکنیکهای پیشرفتهتری مانند Subdivision Surface و Spline آشنا خواهید شد. در بخش انیمیشن، کنترل Key frameها و تکنیکهای Timeline را یاد میگیرید و با Deformerها و ابزارهای مختلف نظیر Bend و Twist آشنا میشوید.
علاوه بر این، دوره شامل مباحثی درباره سیستمهای داینامیک، موتورهای رندر مختلف از جمله Arnold و نورپردازی پیشرفته است. با تکنیکهای انیمیشن دوربین و کامپوزیت در After Effects نیز آشنا خواهید شد. این دوره به شما این امکان را میدهد که پروژههای خلاقانه و پیچیدهای را با استفاده از Cinema 4D ایجاد کنید.
مخاطبین :
- دانشجویان این رشته
- علاقه مندان به این حوضه
سرفصل :
- درک مفهوم روند کاری Cinema 4D
- روند ساخت پروژه های سه بعدی
- حرکت در محیط سه بعدی CINEMA 4D
- آشنایی با رابط کاربری (User Interface)
- آشنایی و استفاده از Content Browser
- تنظیمات اولیه Project setting و Render Setting
- آشنایی با مدل های Primitive
- آشنایی با ابزار های مدل سازی Polygon
- آشنایی با Extrude و Inset
- آشنایی با Polygon Pen و Bridge
- آشنایی با انواع کات و Dissolve و Slide
- مدل سازی با استفاده از Subdivision Surface
- مدل سازی با Spline
- آشنایی با ابزار Lathe
- آشنایی با ابزار Loft
- آشنایی با Extrude و Sweep
- آشنایی با Generator ها در Cinema 4D
- آشنایی با مفهوم Volume
- نحوه ساخت مدل های پیچیده با Volume
- چگونگی کار با Key frame ها
- انمیت در Timeline
- کنترل انیمیشن با استفاده از f-Curve
- مفهوم Deformer ها
- معرفی Bend
- معرفی Bulge Sheer و Taper
- معرفی Twist
- معرفی Displacer
- معرفی Spline wrap
- استفاده از Field برای کنترل Deformer ها
- آشنایی با Cloner
- آشنایی با Effector ها
- آشنایی با Voronoi Fracture
- آشنایی با مفهوم داینامیک
- آشنایی با انواع داینامیک CPU و GPU
- آشنایی با Soft body و Balloon
- آشنایی با Rope
- آشنایی با سیستم Pyro
- آشنایی با سیستم Hair
- آشنایی با موتور رندر های مختلف
- آشنایی با Arnold
- ساخت متریال در Arnold
- آشنایی با سیستم Node در متریال های Arnold
- آشنایی با مفهوم نورپردازی
- آشنایی با انواع نور
- آشنایی با Gobo
- تکنیک های نورپردازی
- آشنایی با دوربین
- تکنیک های انیمیت دوربین
- آشنایی با سیستم Tracker
- کامپوزیت در After Effects
- خروجی
مدت : ۷۸ ساعت
پیش نیاز:
- آشنایی با کامپیوتر (ویندوز و اینترنت)
- تسلط بر فتوشاپ
ارتباط با دپارتمان
داخلی کارشناسان گروه
تلفن تماس = 02634127
داخلی: 133
فضای مجازی گروه
09032648676
ایمیل گروه
Art@mftalborz.ir
دوره نرم افزار Cinema 4D: از مبانی تا پیشرفته
دوره نرم افزار Cinema 4D با هدف آشنایی کامل با این نرمافزار قدرتمند طراحی و انیمیشن سهبعدی طراحی شده است. این دوره به شما کمک میکند تا به درک عمیقتری از روند کاری Cinema 4D برسید و با مراحل ساخت پروژههای سهبعدی آشنا شوید.
درک مفهوم روند کاری Cinema 4D
آغاز دوره با معرفی مفهوم کلی روند کاری در Cinema 4D است. شما با ساختار و محیط این نرمافزار آشنا میشوید و میآموزید که چگونه میتوانید پروژههای خود را از صفر تا صد مدیریت کنید.
حرکت در محیط سهبعدی
شما با یادگیری نحوه حرکت در محیط سهبعدی Cinema 4D، میتوانید به راحتی اشیاء و مدلها را در فضای سهبعدی جا بهجا کنید و دید بهتری از پروژههای خود داشته باشید.
آشنایی با رابط کاربری و Content Browser
در این بخش، شما با رابط کاربری Cinema 4D آشنا میشوید و یاد میگیرید که چگونه از Content Browser برای مدیریت و استفاده از منابع مختلف در پروژههای خود بهره ببرید.
تنظیمات اولیه
آشنایی با تنظیمات اولیه مانند Project Setting و Render Setting به شما کمک میکند تا پروژههای خود را به بهترین شکل ممکن پیکربندی کنید.
مدلسازی و ابزارهای آن
در این دوره به صورت مفصل با مدلهای Primitive و ابزارهای مدلسازی Polygon آشنا میشوید. ابزارهای مهمی مانند Extrude، Inset، Polygon Pen و Bridge را آموزش خواهید دید و با تکنیکهای پیشرفتهتری مانند Subdivision Surface و Spline نیز آشنا میشوید.
انیمیشن و کنترل آن
با یادگیری کار با Keyframeها و Timeline، شما میتوانید انیمیشنهای جذاب ایجاد کنید. همچنین، با استفاده از f-Curve کنترل دقیقی بر انیمیشنهای خود خواهید داشت.
Deformer ها و Cloner
آشنایی با مفهوم Deformerها و ابزارهایی مانند Bend، Bulge، Twist و Spline Wrap به شما کمک میکند تا مدلهای خود را به شکلی خلاقانه تغییر دهید. همچنین با Cloner و Effectorها آشنا میشوید که امکان ایجاد اشیاء تکراری و کنترل آنها را فراهم میآورد.
داینامیک و سیستمهای پیشرفته
در این بخش، با داینامیکها، سیستم Soft Body، Rope و Pyro آشنا میشوید و یاد میگیرید که چگونه میتوانید به سادگی انیمیشنهای واقعیتری ایجاد کنید.
نورپردازی و متریال
آشنایی با سیستمهای مختلف رندر مانند Arnold و یادگیری ساخت متریال با استفاده از سیستم Node در Arnold، به شما کمک میکند تا پروژههای خود را با کیفیت بالاتری ارائه دهید. همچنین، تکنیکهای نورپردازی و استفاده از دوربین برای ایجاد جذابیت بیشتر در کارهایتان بررسی خواهد شد.
کامپوزیت در After Effects
در پایان دوره، شما با تکنیکهای کامپوزیت در نرمافزار After Effects آشنا میشوید که به شما امکان میدهد پروژههای خود را پس از رندر نهایی به صورت حرفهای ویرایش کنید.
این دوره به شما ابزارهای لازم را برای تبدیل ایدههای خلاقانه به واقعیتهای سهبعدی فراهم میآورد و شما را در مسیر تبدیل شدن به یک هنرمند سهبعدی موفق یاری میکند.